Продажбите в Европа стартират в края на февруари, а у нас моделът се очаква да бъде наличен точно за откриването на МОТО СЕЗОН 2021
Днес Suzuki Motor Corporation представи дългоочакваната промяна на своя флагман в мотоциклетната гама – GSX1300RR, по-известен с името Hayabusa (Хаябуса).
Още от своята първа поява през 1998г., Hayabusa шокира мотоциклетния свят, налагайки изцяло нови стандарти за скорост, мощност и внушителен външен вид. Този мотоциклет много бързо си спечели титлата на най-бързия и постави началото на нова категория – супер-спортни. Изключителното представяне на Hayabusa го задържа на върха в категорията през последните две десетилетия.
Изминаха цели 13 години от лансирането на второто поколение на супер успешния модел на японския производител и новата трета генерация идва сега след 100-годишнината на марката и спечелената световна титла в MotoGP, за да зарадва максимално феновете си.
Новият Hayabusa следва концепция „Ultimate Sport“, която гарантира изключителна аеродинамика и превъзходни характеристики на спортно каране, облечени в емблематичен дизайн. Веднага се разпознават плавните форми и наклонения напред агресивен силует. В дизайнерския почерк се разчита идеята за „рафинирания звяр“, в който се въплащават интелект и сила. Резултатът е дължим почит към японския сокол, от който Hayabusa носи своето име.
Новият Hayabusa е първият мотоциклет на SUZUKI, при който мигачите са интегрирани в предния спойлер, поставени на външните краища на въздухозаборниците и са комбинирани с габаритните светлини.
Моделът се предлага в три разцветки – Glass Sparkle Black & Candy Burnt Gold, Metallic Matte Sword Silver & Candy Daring Red и Pearl Brilliant White & Metallic Matte Stellar Blue. Впечатление правят цветните елементи около предните въздухозаборници, страничните „хриле“ и капака на пасажерската седалка.
Редовият четирицилиндров двигател е с обем от 1 340 см3 и вече разполага с електрическо подаване на газта и дроселова клапа на изпускателната система за подобрена мощност и въртящ момент в диапазона от ниска до средна скорост. Той отговаря на стандарти за емисии Euro5, въведени от 2020г., като същевременно запазва своята динамика и аеродинамични характеристики.
Новоинсталираната Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) с функция SDMS-а помага на водача да избере от предварително зададените 5 различни режима на управление, включително Power Mode Selector и Traction Control. Изборът на режим дава възможност за персонализиране на поведението на мотоциклета в зависимост от различната среда – от градско каране до писта.
S.I.R.S. идва и с активен ограничител на скоростта (Active Speed Limiter), което е иновация не само за модела, а за цялата мотоциклетна индустрия. Тази изключително практична система позволява на ездача сам да зададе ограничение на скоростта. Удобство, което премахва притесненията за превишена скорост или шофиране по-бързо от предвиденото. Системата позволява ограничението на скоростта да бъде временно отменено с рязко подаване на газ в случай на необходимост от бързо ускорение.
Известен със своята мощ, пъргавина и величествено присъствие, новият флагман Hayabusa развълнува почитателите на супер-спортното каране още преди неговата официална премиера.